Conclusions

Vàrem pensar de fer aquesta activitat perquè crèiem que aquest tema és molt ampli i molt interessant. Els nens podien veure i entendre per mitjà de les nostres explicacions, d'on procedien els aliments (per això vàrem fer el mapa). El material el portàrem de casa nostra i alguns aliments els vàrem comprar.

El que vàrem fer va ser explicar 4 plats diferenciats entre els àpats: una beguda (hidromel), una salsa o condiment (Garum), un primer plat o segon (ous de guatlla) i el pa. Vàrem tenir temps suficient, en el cas de que ens hagués faltat, haguéssim explicat algunes receptes d'Apici.

Els nens estaven entretinguts ja que hi havia molta participació per part d'ells, nosaltres els animàvem perquè així l'explicació i l'activitat fos més dinàmica.

 

La idea se'ns va acudir a nosaltres, ja que havíem anat al taller de cuina romana de la Boqueria. Volíem muntar una paradeta amb menjar romà i cobrar 0.50€ per veure si la gent estaria disposada a provar el menjar romà. Però per diversos problemes no van acceptar aquesta proposta. Llavors la nostra tutora i l'Antón Torrents ens van ajudar a perfeccionar-la. Vàrem arribar a la fi de cuinar plats simples davant dels nens, malgrat que ells no els podien provar, van aprendre unes quantes receptes.

Vàrem veure una mapa en el blog de la Margalida i pensarem en fer-lo en gran per després penjar-lo a l'aula. A continuació, podrem veure un vídeo d'una recepta de cuina romana que ha arribat fins avui, "les torrijas" o torradetes de Santa Teresa, que aquest també ens va ajudar com a idea, però malauradament no ho vàrem poder dur a terme.

 

Procedència dels aliments
Procedència dels aliments
Comentarios: 1
  • #1

    Margalida Capellà Soler (lunes, 22 julio 2013)

    FELICITER, discipulae!
    Tot esforç té la seva recompensa i ara tots podrem gaudir de la vostra feina!
    L'ENHORABONA!